Waar de meeste mensen alleen maar over nadenken, voegde doktersassistente Ylona van Ginneken (27) de daad bij het woord. Na acht jaar gewerkt te hebben bij verschillende huisartsen en kort op een huisartsenpost, besloot ze het roer om te gooien en een carrièreswitch te maken. En wat voor één: van de zorg naar de financiële dienstverlening als Intern accountmanager hypotheken en vastgoed bij Lorentzen. Een opmerkelijke keuze, maar eigenlijk ook een best begrijpelijke.
Koude koffie en thee
Ylona: “Ik liep al een tijdje rond met het idee om iets anders te gaan doen. Op zich had ik het best naar mijn zin als doktersassistente, maar ik zag het niet echt zitten om dat werk nog vijftien jaar te blijven doen. Dat heeft alles te maken met de veranderingen in de zorg. Je moet je agenda op de minuut nauwkeurig plannen en vaak is er amper tijd om even naar het toilet te gaan. Ook mijn koffie en thee dronk ik altijd koud, omdat er gewoon nooit een minuutje over is.”
Adviesgesprek
Het toeval wilde dat Christ van de Lindeloof bij Ylona langskwam voor een adviesgesprek over een hypotheek. Het klikte meteen en al pratende werd duidelijk dat Ylona openstond voor een nieuwe uitdaging bij Lorentzen. Via een korte stage kreeg ze de mogelijkheid om ervaring met het werk en het team op te doen. Dat beviel iedereen zo goed, dat ze de overstap naar Lorentzen heeft gemaakt.
Gezonde hypotheek
Spijt van haar beslissing heeft Ylona nog geen moment gehad: “Ik werk hier nu sinds mei en heb al veel geleerd. Ik ben inmiddels ook bezig met mijn opleiding Wft Basis en dat gaat prima. Hoewel je het niet zou zeggen, zijn er veel overeenkomsten met mijn vorige baan. Ook als intern accountmanager ben je erg betrokken bij het complete traject van een klant en je doet er alles aan om mensen te helpen. Niet met hun gezondheid natuurlijk, maar wel met een gezonde hypotheek die perfect past bij hun situatie.”
Commercieel vastgoed
Naast het bieden van ondersteuning op het gebied van particuliere hypotheekaanvragen, assisteert Ylona ook Jurgen van Boxtel, die zich vooral bezighoudt met commercieel vastgoed. “Ik houd zijn agenda en e-mail bij, waardoor Jurgen zich kan focussen op zijn belangrijke werkzaamheden zoals financieringsaanvragen voor commercieel vastgoed. Op dit moment verzorg ik vooral administratieve werkzaamheden, maar na het afronden van mijn vervolgopleiding op het gebied van vastgoed wil ik me ook met inhoudelijke zaken gaan bezighouden. Genoeg te doen dus de komende tijd!”
Baronielaan 23
4818 PA Breda
© Lorentzen